Saturday, 4 April 2009

Welocome To Our Family, Aspalela!

Semalam ana telah ke Kuala Lumpur untuk mengambil buku-buku untuk persediaan mengajar hari isnin ini. Semasa dalam perjalanan zauj ana menghubungi dengan cerianya bercerita tentang pertemuannya sikecil yang sangat comel, disebabkan kepala ana pening-pening, ana hanya menyatakan kepada suami, "abang, kita bersembang bila sayang dah balik malam ini ye" suami pun dengan rasa simpati bersetuju. Setelah selesai urusan ana terus kembali ke melaka, sempat berjumpa ayahnda di Puduraya, mana boleh terlepas peluang jumpa ayah walau untuk seketika..hehe bak kata kak milah (anak ayah la katakan).. Bas ana mereka bertolak jam 10:30 malam dan suami menjemput ana di Kota mas jam 12:00. Suami ana datang dengan adik, sibuk keduanya bercerita tentang pertemuan mereka dengan makhluk Allah yang sangat comel itu.

Sedari kecil lagi ana tidak dibiasakan dengan binatang peliharaan, cuma setelah usia ana menginjak 10 tahun, kami adik beradik jatuh hati dengan seekor ayam yang sangat comel, kami membeli ayam tersebut dengan hasil kami menyimpan wang saku sekolah yang pada ketika itu wang saku kami adik beradik hanya 50sen, ianya sekitar tahun 1995. Jumlah wang saku kami itu kekal sehingga kami tamatkan sekolah rendah. Apabila kami menginjak ke sekolah menengah wang saku kami dinaikkan kepada Rm 1, dan jumlah itu kekal sehingga kami tamatkan persekolahan. Kembali kepada kisah ayam kami. Ayam tersebut kami namakan julie, hampir 2 tahun juga kami membela ayam itu tetapi malangnya ayam telah dicuri oleh penagih dadah, sekelip mata kami kehilangan julie dan kehilangannya sangat tragis, kami hanya dapat melihat bulunya yang bersepah. Berlinangan air mata kami adik beradik bila melihat kejadian itu. Selepas itu kami tidak lagi memelihara apa-apa. Kerana sebuah kehilangan begitu memeritkan.



Pagi tadi selepas siap-siap uruskan diri, suami terus mengajak keluar, destinasinya tidak dimaklumkan. Adik ipar ana yang bongsu turut mengikut kami. Setelah berada di dalam kereta barulah ana tahu destinasinya, rupanya destinasi kami adalah menuju sebuah kedai haiwan peliharaan. Rupanya mereka adik beradik sudah pun jatuh cinta dengan 'Aspalela' dan ana hanya ditugaskan untuk menawar hargba. Alhamdulillah kami berjaya bawa pulang Aspalela yang sangat comel dengan harga yang berpatutan, seluruh ahli keluarga jatuh cinta dengan keletah si comel ini. Hanya ana seorang yang belum berani memegang Aspalela, geli sedikit.. hehe.. Atas kelemahan ana yang geli untuk memegang Aspalela, ana jadi bahan usikan adik-adik dan suami.. Apa pun kami sangat bahagia dengan Aspalela...

Aspalela selamat menjadi ahli keluarga kami..
Disini ana letakkan gambar Aspalela untuk tatapan tetamu ziarah yang budiman, kalau ada yang berminat nak pelihara binatang ini, sebenarnya dia adalah tupai kacukan..sangat comel!!! Tak susah untuk memeliharanya, sangat jinak, makananya adalah buah epal, waktu mandinya seminggu sekali dan mandi dengan air suam..binatang ini alah dengan kesejukan (boleh mati kalau sejuk sangat), siang hari waktu tidur dan malam hari tersangatlah aktif..

Here we go... (Kak milah, jangan jeles ye..kalau nak bagi tau ye..kot ahnaf jatuh cinta jugak..hihi)


~Home sweet home~
Rumah Aspalela


~Aduhai Aspalela Ku Yang Comel~


~Aspalela landing atas badan adik ilah~


~Aspalela Cari Feeling~


~Aktifnya Aspalela~


~Cute tak? Angah pegang Aspalela~


~Adik ilah dengan abang bagi Aspalela minum~


~Hausnya dia-jus epal tuu~


~Abang main-main dengan Aspalela~


~Aspalela..cayang diaaa~


~Abang, seharian dengan Aspalela..sampai isteri kat sebelah pun dah tak nampak..huhuh~

2 comments:

Jamilah Aini Mohd Rafiei said...

amboi...glamernyer name!!

Akak? eee...rasa geli, rasa cam dia msuk dlm baju jer..!

ahnaf tgk dia heran, x penah tgk katanya....Kami dah ada 2 pets...Manja uteh ngan Mayau@ Manja Oyen...

humaiRah said...

salam..

comel3~

nak bela jgk...

busuk x?

kalu hamster busuk punya

Saturday, 4 April 2009

Welocome To Our Family, Aspalela!

Semalam ana telah ke Kuala Lumpur untuk mengambil buku-buku untuk persediaan mengajar hari isnin ini. Semasa dalam perjalanan zauj ana menghubungi dengan cerianya bercerita tentang pertemuannya sikecil yang sangat comel, disebabkan kepala ana pening-pening, ana hanya menyatakan kepada suami, "abang, kita bersembang bila sayang dah balik malam ini ye" suami pun dengan rasa simpati bersetuju. Setelah selesai urusan ana terus kembali ke melaka, sempat berjumpa ayahnda di Puduraya, mana boleh terlepas peluang jumpa ayah walau untuk seketika..hehe bak kata kak milah (anak ayah la katakan).. Bas ana mereka bertolak jam 10:30 malam dan suami menjemput ana di Kota mas jam 12:00. Suami ana datang dengan adik, sibuk keduanya bercerita tentang pertemuan mereka dengan makhluk Allah yang sangat comel itu.

Sedari kecil lagi ana tidak dibiasakan dengan binatang peliharaan, cuma setelah usia ana menginjak 10 tahun, kami adik beradik jatuh hati dengan seekor ayam yang sangat comel, kami membeli ayam tersebut dengan hasil kami menyimpan wang saku sekolah yang pada ketika itu wang saku kami adik beradik hanya 50sen, ianya sekitar tahun 1995. Jumlah wang saku kami itu kekal sehingga kami tamatkan sekolah rendah. Apabila kami menginjak ke sekolah menengah wang saku kami dinaikkan kepada Rm 1, dan jumlah itu kekal sehingga kami tamatkan persekolahan. Kembali kepada kisah ayam kami. Ayam tersebut kami namakan julie, hampir 2 tahun juga kami membela ayam itu tetapi malangnya ayam telah dicuri oleh penagih dadah, sekelip mata kami kehilangan julie dan kehilangannya sangat tragis, kami hanya dapat melihat bulunya yang bersepah. Berlinangan air mata kami adik beradik bila melihat kejadian itu. Selepas itu kami tidak lagi memelihara apa-apa. Kerana sebuah kehilangan begitu memeritkan.



Pagi tadi selepas siap-siap uruskan diri, suami terus mengajak keluar, destinasinya tidak dimaklumkan. Adik ipar ana yang bongsu turut mengikut kami. Setelah berada di dalam kereta barulah ana tahu destinasinya, rupanya destinasi kami adalah menuju sebuah kedai haiwan peliharaan. Rupanya mereka adik beradik sudah pun jatuh cinta dengan 'Aspalela' dan ana hanya ditugaskan untuk menawar hargba. Alhamdulillah kami berjaya bawa pulang Aspalela yang sangat comel dengan harga yang berpatutan, seluruh ahli keluarga jatuh cinta dengan keletah si comel ini. Hanya ana seorang yang belum berani memegang Aspalela, geli sedikit.. hehe.. Atas kelemahan ana yang geli untuk memegang Aspalela, ana jadi bahan usikan adik-adik dan suami.. Apa pun kami sangat bahagia dengan Aspalela...

Aspalela selamat menjadi ahli keluarga kami..
Disini ana letakkan gambar Aspalela untuk tatapan tetamu ziarah yang budiman, kalau ada yang berminat nak pelihara binatang ini, sebenarnya dia adalah tupai kacukan..sangat comel!!! Tak susah untuk memeliharanya, sangat jinak, makananya adalah buah epal, waktu mandinya seminggu sekali dan mandi dengan air suam..binatang ini alah dengan kesejukan (boleh mati kalau sejuk sangat), siang hari waktu tidur dan malam hari tersangatlah aktif..

Here we go... (Kak milah, jangan jeles ye..kalau nak bagi tau ye..kot ahnaf jatuh cinta jugak..hihi)


~Home sweet home~
Rumah Aspalela


~Aduhai Aspalela Ku Yang Comel~


~Aspalela landing atas badan adik ilah~


~Aspalela Cari Feeling~


~Aktifnya Aspalela~


~Cute tak? Angah pegang Aspalela~


~Adik ilah dengan abang bagi Aspalela minum~


~Hausnya dia-jus epal tuu~


~Abang main-main dengan Aspalela~


~Aspalela..cayang diaaa~


~Abang, seharian dengan Aspalela..sampai isteri kat sebelah pun dah tak nampak..huhuh~

2 comments:

Jamilah Aini Mohd Rafiei said...

amboi...glamernyer name!!

Akak? eee...rasa geli, rasa cam dia msuk dlm baju jer..!

ahnaf tgk dia heran, x penah tgk katanya....Kami dah ada 2 pets...Manja uteh ngan Mayau@ Manja Oyen...

humaiRah said...

salam..

comel3~

nak bela jgk...

busuk x?

kalu hamster busuk punya