Tuesday 14 October 2008

Mujahadahku

Di kala rembulan menyinsing,
Dahi mencecah sejadah
Qalbu merintih menginsafi
Noda dan dosa

Hidup insani aku kian hilang sinarnya
Bersalut lumpur kehinaan
Air mata luluh
Seiring menyedari kekuasaan DIA pencipta,
Lautan air mata,
Lambang diri mrangkak gunung taubat
Demi sebuah cinta dan redha

Telah lama aku mengembara
Jauh ke tengan samudera duniawi
Namun kegagalan jua kutemui
Di lautan yang tak berpenghujung itu
Ku tahu,
Kegagalan itu bisa menjadi tangga
Mengatur langkah menuju destinasi
Segunung rindu
Menggapai secangkir
Cinta Nan Indah milik DIA Robbul Jalil,

Betapa di sujud ini,
Ku tak mampu mengangkat wajahku,
Menghadap mu,
Walau untuk seketika,
Sungguh tak kusedar
Panah kehidupanku jauh tersasar,
Aku ingin kembali pada DIA
Namun tidakkan aku terlewat?
Dunia sudah dipenghujung
Baru kini QalamNya ku kunjung

Taburan bintang kubilang,
Melangkah ke jalan terbilang,
Jalan ku jalan keredhaNya
Mujahadahku bermula sudah,
Kekentalan terpahat sudah,
Meniti mehnah tanpa bimbang,
Hanya memohon lembaran masa
Pengakhiran ini ingin ku abdikan
Sepenuhnya kepada DIA
Tanpa sedikit pun bertangguh
Biar tinggal seketika Cuma
Sebuah kepastian kan ku genggam!!

11 Ogos 2005
Tapak Lama [serikandiislam.blogdrive.com]

Tuesday 14 October 2008

Mujahadahku

Di kala rembulan menyinsing,
Dahi mencecah sejadah
Qalbu merintih menginsafi
Noda dan dosa

Hidup insani aku kian hilang sinarnya
Bersalut lumpur kehinaan
Air mata luluh
Seiring menyedari kekuasaan DIA pencipta,
Lautan air mata,
Lambang diri mrangkak gunung taubat
Demi sebuah cinta dan redha

Telah lama aku mengembara
Jauh ke tengan samudera duniawi
Namun kegagalan jua kutemui
Di lautan yang tak berpenghujung itu
Ku tahu,
Kegagalan itu bisa menjadi tangga
Mengatur langkah menuju destinasi
Segunung rindu
Menggapai secangkir
Cinta Nan Indah milik DIA Robbul Jalil,

Betapa di sujud ini,
Ku tak mampu mengangkat wajahku,
Menghadap mu,
Walau untuk seketika,
Sungguh tak kusedar
Panah kehidupanku jauh tersasar,
Aku ingin kembali pada DIA
Namun tidakkan aku terlewat?
Dunia sudah dipenghujung
Baru kini QalamNya ku kunjung

Taburan bintang kubilang,
Melangkah ke jalan terbilang,
Jalan ku jalan keredhaNya
Mujahadahku bermula sudah,
Kekentalan terpahat sudah,
Meniti mehnah tanpa bimbang,
Hanya memohon lembaran masa
Pengakhiran ini ingin ku abdikan
Sepenuhnya kepada DIA
Tanpa sedikit pun bertangguh
Biar tinggal seketika Cuma
Sebuah kepastian kan ku genggam!!

11 Ogos 2005
Tapak Lama [serikandiislam.blogdrive.com]